Hae tästä blogista

tiistai 4. marraskuuta 2008

Lukijakyssä: Anabolic Overdrive ja ihottuma

Olen käyttänyt reilun purkillisen Anabolic Overdrivea, reilun kuukauden
ajan. Olen ollut todella tyytyväine sen antamaan potkuun. Olen ottanut sitä
ennen treeniä, treenian aikana ja palautusjuomana. Ikäväkseni olen huomannut
että Overdriven aloittamisen jälkeen minulle on alkanut tulla pahaa
ihottumaa olkapäihini. En toki voi vannoa että se johtuu tästä, mutta
minulla ei koskaan aikaisemmin ole ollut vastaavaa. Onkohan siinä jokin
aines joka sen voisi aiheuttaa? Onko kuulunut muita vastaavia kommentteja?
Olen laittanut sekoitukseeni reilut 2 dl jauhetta.

Huomasin että tuotteen koostumus muuttuu hieman. Voisitko vielä selvittää
mikä on ero HydroPuren ja HydroIson välillä.


En ole aiemmin kuullut, että ihottumaa olisi alkanut tulemaan Anabolic Overdrive -valmisteen käytön aloittamisen jälkeen. Kyseessä on hyvin todennäköisesti sattuma, sillä ko. tuotteen ainesosien ei pitäisi aiheuttaa allergisia reaktioita (poislukien maitoallergiset, jotka saattavat reagoida heraproteiinihydrolysaattiin). Yritän vielä tiedustella meidän aromitoimittajalta, että voiko tuotteessa käytetty metsämarja-aromi aiheuttaa allergisia reaktioita. Glukoosi, kreatiini, glutamiini, leusiini, vitamiinit ja mineraalit eivät voi edes teoriassa aiheuttaa allergisia reaktiota. Tuotteessa käytetty maissipohjainen maltodekstriini saattaa teoriassa aiheuttaa reaktioita osalle maissiallergisista.

Suosittelen miettimään mitä muita muutoksia ruokavaliossa tai elinympäristössä on tapahtunut viime aikoina.

Ja sitten toiseen kysymykseen. HydroPure on hydrolysoitu heraproteiinikonsentraatti, kun taas HydroISO on hydrolysoitu heraproteiini-isolaatti. Isolaatti sisältää minimaalisesti laktoosia ja rasvaa.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oletko käyttänyt kreatiinia aiemmin? Mulla tuli kreatiinista ihottumaa kun aloin käyttää sitä ensimmäisen kerran, lopetin käytön, ja kun kokeilin seuraavan kerran, ongelma oli poissa.

Anonyymi kirjoitti...

Olen käyttänyt aikaisemmin kreatiinia, en tosin vakinaisesti enkä suuria määriä. Pitää vielä testailla AO:ta.

Anonyymi kirjoitti...

Toinen pointti tosta treenin aikana käytöstä, onko sulla juoma treenin aikana pitkään sekoitettuna sheikkerissä? Käsittääkseni kreatiini muuttuu vedessä suhteellisen nopeasti kreatiniiniksi, mistä syystä valmis juoda pitäisi juoda saman tien.

Tää nyt ei sinänsä liity tohon ihottuma-asiaan, mutta kiinnitin vain huomiota.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos vinkistä! Tuota en ole ajatellutkaan. Pääosa juomasta tulee juotua tunnin sisällä sen sekoittamisesta. Jonkun verran tahtoo jäädä vielä seuraavaksikin tunniksi. Juon jatkossa kaiken pois heti treenin päätteeksi.