Hae tästä blogista
keskiviikko 25. kesäkuuta 2008
Feikki Olvia? [Päivitetty 5 kertaa]
Oulun Uudellakadulla sijaitseva Ravintola Kantis on kotisivujensa mukaan "yhdistänyt loistavasti ruokailun ja yöelämän". Yksi Kantiksen "loistoideoista" on samean, oksennuksen hajuisen ja luotaantyöntävän makuisen oluen myynti Olvi Oyj:n logolla varustetusta hanasta. Kantiksen baarimikon mukaan "laatuero" johtuu siitä, että heidän hanasta virtaava "Olvi" tulee isoista sammioista, kun taas Olvi Oyj:n edustajan mukaan tuoksu ja maku on aina sama riippumatta pakkauksesta.
Kuvassa vasemmalla on Olvin olutta pullosta ja oikealla on Kantiksen Olvi-logolla varustetusta hanasta virtaavaa feikki Olvia. Olvi Oyj:n brändijohtaja Olli Heikkilä lienee kohtuullisen kiinnostunut Kantiksen harjoittamasta "promootiotyöstä".
Edit 1: Matti lähetti juuri paremman kuvan Kantiksen myymistä Olvi-oluista. Vasemmalla edelleen Olvia pullosta ja oikealla Olvi-hanasta pursuavaa kuraa.
Edit 2: Eräs blogini lukija laittoi asian tiimoilta mailia Olvi Oyj:lle. Alla vastaus:
"Kiitos yhteydenotostasi, vinkistäsi ja mielenkiinnostasi Olvia kohtaan. Hanat on käyty pesemässä tänään ja tuotteiden kiertonopeuteen ko. ravintolassa tullaan kiinnittämään huomiota. Näin Ravintola Kantiksen hanaoluen laatu tulee nousemaan samalle korkealle tasolle kuin muiden Olvi-oluiden.
Hyvää kesää ja kesäkesäkelejä odotellessa.
Positiivisin terveisin
Olli Heikkilä
brändi- ja viestintäjohtaja
Olvi Oyj
Hämeentie 3, 6. krs
00530 HELSINKI
puh. 0500 733 851
olli.heikkila@olvi.fi"
Jahas.. käsitinkö oikein, että tuo oksennuksen hajuinen olut oli sittenkin oikeaa Olvia?! Selvitän asiaa.. pysy kanavalla!
Edit 3: Asia rupesin sen verran kiinnostamaan, että kaikki tietävän Googlen avulla etsin muutaman kommentin Kantiksen myymän oluen laadusta - tai pikemminkin sen puutteesta. Alla oleva kommentti on vuodelta 2006:
"Kantis sucks. Hyi mitä kaljaa euron illassa hyihh!"
Eli nähtävästi Kantiksen vermeet ovat olleet jo pitemmän aikaa pesemättä. Seriously, paljon todennäköisempi selitys on, että Kantiksen "euron illoissa" myydään hanasta jotain ala-arvoista kuraolutta. Tällaisia juttuja on tietysti liikkunut jo "euron iltojen" alkupäivistä saakka, mutta nyt Kantiksen väki meni jo liian pitkälle.
Toisaalta ihmetyttää tuo Olvi Oyj:n brändi -ja markkinointijohtajan kommentti, joka viittaa siihen, että hanasta tosiaankin virtasi oikeaa Olvi-olutta. Toimittaako Olvi Oyj Lanamäen ravintoloille halvalla vanhentunutta ja/tai ala-arvoisen laatuista olutta euron iltoja varten? Höpinät kiertonopeuteen liittyen olivat lähinnä huvittavia, sillä eihän ravintolat varastoi suuria määriä oluita. Allekirjoittanut ei myöskään niele hanojen likaisuuteen liittyvää selitystä; oluen laatu Kantiksessa nimittäin muuttuu päivittäin (euron illoissa kuraa ja esim. lounasaikaan normaalia). Niinpä laitoin itsekin mailia Olli Heikkilälle. Jäädään odottamaan vastausta.
Edit 4 (26.6. 11:58): Olli Heikkilä edelleen väittää, että ongelma johtui pelkästään likaisista hanoista. Toisin sanoen Heikkilä näyttäisi myöntävän "pienet" laatuerot ihan normaaliksi toiminnaksi. Heikkilän mukaan Olvi Oyj ei toimita Lanamäen ravintoloille halpaa roskaolutta "euron iltoja" varten.
Edit 5 (26.6. 12:52): Eräs blogini lukija oli myös ollut pettynyt Kantiksen myymän hanaoluen laatuun, joten hän oli laittanut Olvi Oyj:lle viestiä palauteboksin kautta. Alla Olvin edustajan vastaus:
> Date: Thu, 26 Jun 2008 06:25:46 +0000
> From: asiakaspalvelu@olvi.fi
> Subject: palautteesi
> To: [poistettu]
>
> Hei!
> Kiitos viestistäsi Olvin suuntaan.
> Toimit todella hienosti huomautettuasi tavallisuudesta poikkeavan makuvirheen oluessa ravintolan
> henkilökunnalle. Laitehuoltomme sai ravintolalta työtilauksen heti seuraavana aamuna ja kävi siis
> keskiviikkona huoltamassa laitteiston. Laitteet ravintoloissa huolletaan kerran kuukaudessa ja
> kyseisen ravintolan huolto olisi joka tapauksessa ollut tällä viikolla. Valitettavasti makuvirhettä
> olueen oli jo ehtinyt tulla. Kiitos vielä kerran tarkkaavaisuudestasi ja hyvää kesää sinulle!
>
> Ystävällisin terveisin
>
>
> OLVI OYJ
> Harri Jänönen
> asiakaspalvelu
Eli samaa potaskaa hanojen likaisuudesta.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Tarkoittaako sammio jotain isompaa konseptia kuin tynnyri?
Lähetä kommentti